Senaste nytt

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
Användarvisningsbild
Bjorkman
Inlägg: 78
Blev medlem: 31 oktober 2015, 18:18
Ort: Dalarna

Re: Senaste nytt

Inlägg av Bjorkman » 4 december 2015, 23:50

Min senaste foto investering =D

Bild
Instagram @pabjorkman

The everyday thing: http://www.BjorkmansSkomakeri.se

Användarvisningsbild
jojonas
Admin
Inlägg: 2215
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Senaste nytt

Inlägg av jojonas » 4 december 2015, 23:53

ser ut som en gedigen pjäs! skönt gissar jag att inte behöva böja sig fram riktigt lika mycket?

Användarvisningsbild
Bjorkman
Inlägg: 78
Blev medlem: 31 oktober 2015, 18:18
Ort: Dalarna

Re: Senaste nytt

Inlägg av Bjorkman » 4 december 2015, 23:58

Ja, den står stadigt så att säga ;)
Absolut, och sen är de skönt att De Veren, har fokuseringen under skivan så man inte behöver ha armarna ovanför huvudet när man jobbar, lät ja jäkligt bekväm där? ;O
Instagram @pabjorkman

The everyday thing: http://www.BjorkmansSkomakeri.se

Användarvisningsbild
jojonas
Admin
Inlägg: 2215
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Senaste nytt

Inlägg av jojonas » 5 december 2015, 00:12

ba lagom ;)
fokus under skivan alltså? schysst. närmast sån händighet är den 4x5 durst jag använt med sitt hängande vred, fast den var lite fumlig ubland ;)

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Senaste nytt

Inlägg av Konir » 5 december 2015, 01:34

Fin sak de där. Lite nyfiken. Har läst på forum att man med enklare fokushjälpmedel måste hålla dem i bildens mitt för att kunna använda dem. Stämmer med mina plastgrejer ifrån Expert i alla fall. ;)

Är lite nyfiken på om du kommer ifrån det med den där... börjar bli lite frustrerad över att skalla apparaten var gång jag ska pilla på fokusen, så är med andra ord lite fundersam över vad man borde kika efter. :)

Användarvisningsbild
Bjorkman
Inlägg: 78
Blev medlem: 31 oktober 2015, 18:18
Ort: Dalarna

Re: Senaste nytt

Inlägg av Bjorkman » 5 december 2015, 08:56

Konir skrev:Fin sak de där. Lite nyfiken. Har läst på forum att man med enklare fokushjälpmedel måste hålla dem i bildens mitt för att kunna använda dem. Stämmer med mina plastgrejer ifrån Expert i alla fall. ;)

Är lite nyfiken på om du kommer ifrån det med den där... börjar bli lite frustrerad över att skalla apparaten var gång jag ska pilla på fokusen, så är med andra ord lite fundersam över vad man borde kika efter. :)

Jag har inte hunnit prova den "in action" än, men ja ska kolla det du beskriver =)
Instagram @pabjorkman

The everyday thing: http://www.BjorkmansSkomakeri.se

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Senaste nytt

Inlägg av Konir » 6 december 2015, 15:04

Tackar tackar, mycket uppskattat.
Önskar dig en trevlig invigning. ;)

Användarvisningsbild
jojonas
Admin
Inlägg: 2215
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Senaste nytt

Inlägg av jojonas » 9 december 2015, 13:32

senaste nytt är att jag blir less på folk som försöker förklara nåt men skriver så allmänt att det blir fler frågor än svar (att vara admin på analoga fotografer!-gruppen på facebook vore kanske inte lika drygt om jag inte brydde mig så mycket...)
Senast redigerad av 1 jojonas, redigerad totalt 9 gånger.
Anledning: warning: post contains rant and/or drama :P

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Senaste nytt

Inlägg av jkarlsson » 13 december 2015, 14:40

jojonas skrev:senaste nytt är att jag blir less på folk som försöker förklara nåt men skriver så allmänt att det blir fler frågor än svar (att vara admin på analoga fotografer!-gruppen på facebook vore kanske inte lika drygt om jag inte brydde mig så mycket...)
Haha! :)

Senaste nytt för min del är att jag gick all in för en månad sedan och hostade upp slantarna för en Leica M6. M4-P:n som jag använt hittills har haft lite fuffens för sig och jag kände att jag gillar systemet såpass mycket att det var värt det. M6an som jag fick tag på är i väldigt bra skick och det känns som en kamera som jag aldrig kommer att sälja. Frågan är nu huruvida jag kan motivera att ha kvar både mitt pentaxsystem OCH nikonsystem. Känns inte helt motiverat när jag i övrigt försöker göra mig av med prylar som jag inte behöver i livet men de är ju så fina!
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Senaste nytt

Inlägg av Konir » 13 december 2015, 15:19

jkarlsson skrev:Frågan är nu huruvida jag kan motivera att ha kvar både mitt pentaxsystem OCH nikonsystem. Känns inte helt motiverat när jag i övrigt försöker göra mig av med prylar som jag inte behöver i livet men de är ju så fina!
Vissa saker är helt ok att motivera med så enkla saker som att de är fina eller att man gillar känslan av dem. Mår du bra av att ha dem där kanske de trots allt fyller ett syfte. :)

Vad är det för Pentax förresten?

Posta ett svar