Tipstråden

Märk din annons "K/S/B:" och rubrik på aktuell vara.
Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Tipstråden

Inlägg av johan_lindgren » 1 oktober 2014, 20:52

Tobias_N skrev:Kollade på deras sida och hittade det här:

Zone 4: United Kingdom, Italy, Sweden, Finland, France
Up to 25 kg: 14,90 Euro.
Trevligt! Då är det nog ganska nytt.
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av Tobias_N » 1 oktober 2014, 21:28

johan_lindgren skrev:Trevligt! Då är det nog ganska nytt.
Det är ju inte så mycket dyrare än vad man betalar inom Sverige och med tanke på vilka priser dom håller jämfört med butikerna här hemma så tjänar man ju snabbt in dom pengarna.

Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av Tobias_N » 16 oktober 2014, 21:12

Jag beställde lite film från macodirect härom veckan, dom har just nu ett erbjudande på den här filmen för 0.98€ per rulle så det var man ju bara tvungen att testa. Jag har lagt upp några exempel bilder på min blogg.

Det känns som att det lätt var värt 9kr för 24 bilder. :)

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av jojonas » 16 oktober 2014, 21:34

Tobias_N skrev:Jag beställde lite film från macodirect härom veckan, dom har just nu ett erbjudande på den här filmen för 0.98€ per rulle så det var man ju bara tvungen att testa. Jag har lagt upp några exempel bilder på min blogg.

Det känns som att det lätt var värt 9kr för 24 bilder. :)
hej en blogg! och inte illa pinkat för 9kr :)

länken strulade för mig pga sista slashen. här är en som kanske funkar bättre: http://www.macodirect.de/special-offers ... -3072.html

Användarvisningsbild
vicnor
Inlägg: 532
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:07
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av vicnor » 16 oktober 2014, 23:57

Tobias_N skrev:Jag beställde lite film från macodirect härom veckan, dom har just nu ett erbjudande på den här filmen för 0.98€ per rulle så det var man ju bara tvungen att testa. Jag har lagt upp några exempel bilder på min blogg.

Det känns som att det lätt var värt 9kr för 24 bilder. :)
Jag ser fram emot att se fler bilder från Hammarstrand på din blogg! :)

Maco, visst har de bra priser, men man måste köpa en hel del för att det ska bli värt. Det får lov att bli en hel del Tri-X för att det ska komma under 50 kr-sträcket per rulle med frakt inkluderat. Det är ju lättare att göra en bra deal om man fotar nästan uteslutande PanF, Velvia, Ektar eller andra dyrare filmer. Visst, fotografer har i alla tider alltid köpt på sig en massa för att få bäst deal och för att försäkra sig att man har så det räcker ett tag.

Min erfarenhet av Maco får lite unken smak då DHL som levererar är så otroligt kompromisslösa. Är man inte hemma och kan ta emot paketet, så måste man åka till Malmö och kvittera ut det. Det krävdes tre telefonsamtal, två e-post och en fullmakt, för att de skulle lägga paketet i min brevlåda. Att lämna det i närlivset i närheten som tar hand om DHL-paket, fanns inte på kartan. Minns inte så noga om det fanns två alternativ hos Maco, direkt till dörren och direkt till ombud, eller om det bara var direkt till dörren, men jag hade inte i min vildaste fantasi föreställt mig att DHL skulle vara så krångliga och ovilliga att samarbeta fast än man gett dem €15 för att transportera ett halvkilo. Internationella DHL-transporter undviker jag om jag kan i framtiden.

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av jkarlsson » 17 oktober 2014, 07:17

Är ju samma visa med UPS vilket fått mig att tänka både en och två ggr extra innan jag handlar där dessa fraktalternativ är de enda som erbjuds. Fattar inte varför man inte skulle kunna skicka det till ombud bara för att det kommer från utlandet?
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av Tobias_N » 17 oktober 2014, 08:41

Jag fick min leverans med poståkeriet av någon anledning. Oavsett så är det en prisvärd film jag ska fota några fler rullar i helgen förhoppningsvis. :)

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av jojonas » 17 oktober 2014, 09:38

jkarlsson skrev:Är ju samma visa med UPS vilket fått mig att tänka både en och två ggr extra innan jag handlar där dessa fraktalternativ är de enda som erbjuds. Fattar inte varför man inte skulle kunna skicka det till ombud bara för att det kommer från utlandet?
haha, ja använde inte blurb UPS? när jag var i stan och missade när de stod utanför trappuppgången och varken ringde på porten eller telefon (varför tar de då telefonnummer som sen står på paketet??) så jag fick åka utanför göteborg till mölndal för att på deras huvudkontor där hämta ut :P

om möjligt med sådana här så brukar jag ta leveransen till jobbet istället. om de känner till bolaget så brukar det vara enklare då.

roos
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 april 2014, 09:49

Re: Tipstråden

Inlägg av roos » 18 oktober 2014, 07:21

Måste säga att dhl är ett fall framåt för maco. Tidigare använde de ups som inte har ett ända utlämningsställe i stockholm. Man var tvungen att ta sig 5 mil från stan till ett ställe i järfälla som bara har kollektivtrafik på kontorstid. DHL har iallafall flera utlämningsställen och låter bli att köra omkring med paketen om man ringer och säger att man vill hämta själv.

Användarvisningsbild
monotux
Inlägg: 347
Blev medlem: 9 maj 2014, 08:42
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Tipstråden

Inlägg av monotux » 21 oktober 2014, 07:10


Posta ett svar