Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jkarlsson » 16 september 2014, 19:37

Nu är omröstningar aktiverade. Håller på att förstå mig på grupper och vad man kan göra synligt för fullt :)

Edit. Och nu står det moderator under de som är det.
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jojonas » 17 september 2014, 10:47

Bra jobbat, Moderator Karlsson! :)

haga
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2014, 10:27
Ort: Dalarna

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av haga » 9 oktober 2014, 10:00

Jag tycker att det vore bättre med ett enda forum - att slå ihop tekniksnack med huvudforumet. Alla diskussioner smälter samman på ett eller annat sätt i alla fall. Blir ofta att jag missar poster i teknikforumet, eftersom jag glömmer att det existerar.
Min bländaröppning är större än din.

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sv: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's m

Inlägg av jkarlsson » 10 oktober 2014, 07:07

haga skrev:Jag tycker att det vore bättre med ett enda forum - att slå ihop tekniksnack med huvudforumet. Alla diskussioner smälter samman på ett eller annat sätt i alla fall. Blir ofta att jag missar poster i teknikforumet, eftersom jag glömmer att det existerar.
Vi hade en ganska lång diskussion om detta när vi startade upp och från början så var det bara ett forum. Jag personligen kan hålla med dig men samtidigt så funkar det rätt okej nu ändå även jag upplever att teknikdelen tenderar att vara lite mindre aktiv. Ett tips kan vara att ställa dig på högsta nivån på forumet som heter forumindex och där du hittar ett par knappar som leder dig till olästa inlägg sorterat på lite olika sätt.
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Sv: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's m

Inlägg av jojonas » 10 oktober 2014, 09:43

jkarlsson skrev:
haga skrev:Jag tycker att det vore bättre med ett enda forum - att slå ihop tekniksnack med huvudforumet. Alla diskussioner smälter samman på ett eller annat sätt i alla fall. Blir ofta att jag missar poster i teknikforumet, eftersom jag glömmer att det existerar.
Vi hade en ganska lång diskussion om detta när vi startade upp och från början så var det bara ett forum. Jag personligen kan hålla med dig men samtidigt så funkar det rätt okej nu ändå även jag upplever att teknikdelen tenderar att vara lite mindre aktiv. Ett tips kan vara att ställa dig på högsta nivån på forumet som heter forumindex och där du hittar ett par knappar som leder dig till olästa inlägg sorterat på lite olika sätt.
ja, jag tycker den funktionen funkar bra. brukar bara klicka mig fram "vanliga" vägen när jag letar efter en gammal tråd som jag vill fylla skriva i.
Bilagor
view new posts yo.jpg
view new posts yo.jpg (29.22 KiB) Visad 10984 gånger

Siompa
Inlägg: 161
Blev medlem: 11 juli 2014, 12:30
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av Siompa » 10 oktober 2014, 10:44

Kör mycket genom tapatalk, och där kan jag välja att se tidslinjen vilket visar alla nya inlägg oavsett kategori. Det kanske går att göra så i forumet också? ( vet ingenting om de tekniska bitarna, så om det är en befängd idé, ignorera detta :P )

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jojonas » 28 oktober 2014, 22:27

diskussionen har kommit upp i nån tråd men jag tänkte jag skriver det här med så att det inte missas... går det att ändra färgtema på forumet? vissa så att var användare kan välja sin egen vy och så fast jag vet inte vad det finns för möjligheter till phpBB?

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sv: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's m

Inlägg av jkarlsson » 29 oktober 2014, 06:05

jojonas skrev:diskussionen har kommit upp i nån tråd men jag tänkte jag skriver det här med så att det inte missas... går det att ändra färgtema på forumet? vissa så att var användare kan välja sin egen vy och så fast jag vet inte vad det finns för möjligheter till phpBB?
Ska se lite vad man kan göra :)
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

Användarvisningsbild
vicnor
Inlägg: 532
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:07
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av vicnor » 6 november 2014, 10:32

När jag postade ett inlägg så såg jag att det fortfarande är sommartid (+1h). Kanske bör man ställa om klockan till normaltid?

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jojonas » 6 november 2014, 20:40

vicnor skrev:När jag postade ett inlägg så såg jag att det fortfarande är sommartid (+1h). Kanske bör man ställa om klockan till normaltid?
jag tror man bestämmer själv vilken tid man vill ha?
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg (34.45 KiB) Visad 10834 gånger

Posta ett svar