Fototräffar?

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
noyart
Inlägg: 48
Blev medlem: 5 november 2014, 13:20

Fototräffar?

Inlägg av noyart » 20 juni 2017, 01:35

Jag kanske har missat detta, men sker det några fototräffar runt om i Sverige?
Har själv baserad i Uppsala, men kan ta mig till Stockholm.

Användarvisningsbild
luminousoctaves
Inlägg: 273
Blev medlem: 24 mars 2014, 13:36
Ort: Björköby, Småland
Kontakt:

Re: Fototräffar?

Inlägg av luminousoctaves » 21 juni 2017, 10:17

Hur menar du fototräffar?

Det finns fortfarande ett antal fotoklubbar runt om i landet, även om de har minskat drastiskt de senaste åren.

Det arrangeras workshops och föreläsningar, men inget regelbundet vad jag vet (utom på Fotografiska i Stockholm möjligen).

Kameraloppis arrangeras två gånger om året, en på våren en på hösten. Där ligger fokus på kameror och inte bilder, dock en hysterisk rolig dag för analoga kameranördar.

Ett par festivaler med inriktning på fotografi finns. Fotofestivalen i Landskrona (september) är i mitt tycke den bästa.

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Fototräffar?

Inlägg av johan_lindgren » 21 juni 2017, 11:09

I uppsala har du Ufs, Uppsala Fotografiska Sällskap - vars analoga del innehåller några utflyktsvänliga personer, blandannat Tony som finns här på forumet!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Fototräffar?

Inlägg av jojonas » 21 juni 2017, 16:10

kameror o bärs-träffar körs väll fortfarande månatligen i götalaborg och stockholmo? Har för mig att uppsalabor tar sig till den i stockholm från o till, du kanske kan samåka :)

noyart
Inlägg: 48
Blev medlem: 5 november 2014, 13:20

Re: Fototräffar?

Inlägg av noyart » 24 juni 2017, 19:07

luminousoctaves skrev:Hur menar du fototräffar?

Det finns fortfarande ett antal fotoklubbar runt om i landet, även om de har minskat drastiskt de senaste åren.

Det arrangeras workshops och föreläsningar, men inget regelbundet vad jag vet (utom på Fotografiska i Stockholm möjligen).

Kameraloppis arrangeras två gånger om året, en på våren en på hösten. Där ligger fokus på kameror och inte bilder, dock en hysterisk rolig dag för analoga kameranördar.

Ett par festivaler med inriktning på fotografi finns. Fotofestivalen i Landskrona (september) är i mitt tycke den bästa.
johan_lindgren skrev:I uppsala har du Ufs, Uppsala Fotografiska Sällskap - vars analoga del innehåller några utflyktsvänliga personer, blandannat Tony som finns här på forumet!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
jojonas skrev:kameror o bärs-träffar körs väll fortfarande månatligen i götalaborg och stockholmo? Har för mig att uppsalabor tar sig till den i stockholm från o till, du kanske kan samåka :)

Tänkte mer som jojonas nämnde, kameror, lite fotande o bärs! :D Hur håller folk kontakten om fototräffar som ska ske?

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Fototräffar?

Inlägg av johan_lindgren » 24 juni 2017, 23:09

noyart skrev:Tänkte mer som jojonas nämnde, kameror, lite fotande o bärs! :D Hur håller folk kontakten om fototräffar som ska ske?
Jag trodde det hölls på faceb**k numera eftersom det nästan aldrig längre omtalas i forumen som det gjorde förr (jag har inte fb). Jag har varit på massvis med träffar genom nikonforum men aktiviteten där har minskat och de man känner därifrån som man sågs med har annat än nikon nu... Min önskan personligen vore att man kunde göra en tråd här för det, men jag är rädd att för få skulle hinna se den innan det är dax (men jag skulle förstås prenumerera på den!).

För träffar i Uppsala tror jag nog du ska samtala med analoggänget på UFS i uppsala, det dom gör är sällan (aldrig?) genom klubben utan snarare att dom (och jag, ibland) vill dra ut och plåta och babbla av oss på varandra! :-)

Har du en idé på något kul utflyktsmål så kanske vi kan dra ihop något.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Fototräffar?

Inlägg av jojonas » 26 juni 2017, 23:02

johan_lindgren skrev: Jag trodde det hölls på faceb**k numera eftersom det nästan aldrig längre omtalas i forumen som det gjorde förr (jag har inte fb).
Dom har blivit sämre på att annonsera träffarna, i göteborg tror jag det bara rullar på som sagt så nog svårare att komma in där som ny pga det.

Meeen du kommer med en idé. build it and they will come, var det va? Jag slänger upp en stickytråd på prov för fototräffar o andra event.

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Fototräffar?

Inlägg av jojonas » 26 juni 2017, 23:15


Användarvisningsbild
TonyFX
Inlägg: 49
Blev medlem: 12 april 2014, 16:26
Ort: Ovanför Sthlm men under Gefle
Kontakt:

Re: Fototräffar?

Inlägg av TonyFX » 2 oktober 2017, 18:38

nån som pratade om uppsala?
"Är det en hasselblad?" \{x_x}/
https://flickr.com/tonyfx/

Posta ett svar