Vart skickar ni er film för framkallning?

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
ostenh
Inlägg: 31
Blev medlem: 2 november 2014, 11:44

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av ostenh » 13 september 2015, 14:50

jojonas skrev:har för mig att de skickade klippta i sex rutor? hittar inte neggen just nu men rätt så säker att det var det då de kom i transparenta negativfickor (med pärmhål) som var fyllda från kant till kant.
Konfirmeras. Team Framkallning levererar i standard transparanta negativfickor klippta till sex rutor. Det är möjligt att man kan få det på annat vis, om man pratar med Veikko.

Priserna på hemsidan är exkl moms.

/Östen

Användarvisningsbild
panna
Inlägg: 153
Blev medlem: 23 mars 2014, 23:03
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av panna » 13 september 2015, 21:11

haga skrev:Kan någon här svara på hur filmerna levereras från Team Framkallning? Är de klippta sex och sex - och levereras de i transparenta negativfickor precis som från Crimson? Är priserna på hemsidan inklusive moms? Har 98 färgrullar liggande, så jag vill försöka komma undan så billigt som möjligt, utan att tumma på kvaliteten. Vore jättetacksam för svar.
Yes, 6 o 6 i transparenta fickor. Du kan säkert få ett bra pris om du lämnar in så pass många rullar, gå förbi och prata med Veikko som har stället.

Mkt bra och trevligt ställe iallafall - rekommenderas!
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://analogfotograferna.se

haga
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2014, 10:27
Ort: Dalarna

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av haga » 13 september 2015, 22:47

Tack så mycket Jonas, Östen och Hanna. Jag har ett ärende till Stockholm under hösten så då tänkte jag passa på att kika in till honom.
Min bländaröppning är större än din.

tinfoiljesus
Admin
Inlägg: 321
Blev medlem: 18 augusti 2015, 23:08
Kontakt:

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av tinfoiljesus » 14 september 2015, 08:59

Min värsta framkallningshistoria är nog Diabolaget i Stockholm. De levererade filmen klippt 4 och 4. KAOS i mitt förvaringssystem! :lol: Jättebra labb i övrigt kan jag dock meddela. De är mycket snabbare än Crimson på E6 (över natten) och har helt okej priser för vad man får.
http://analogier.blogg.se/ - en blogg utan prylsnack
Flickr

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av jojonas » 14 september 2015, 09:52

tinfoiljesus skrev:Min värsta framkallningshistoria är nog Diabolaget i Stockholm. De levererade filmen klippt 4 och 4. KAOS i mitt förvaringssystem! :lol: Jättebra labb i övrigt kan jag dock meddela. De är mycket snabbare än Crimson på E6 (över natten) och har helt okej priser för vad man får.
ah, som ssåna där 1-timmesställen. det lokala audiovideo som jag använder gör så. men jag tar det. ändå tusen gånger bättre än att dom ska rulla ihop filmen oklippt. då blir skanning ett h-vete!

photo57
Inlägg: 19
Blev medlem: 25 september 2014, 08:55
Ort: Sundsvall

Crimson höjer priset

Inlägg av photo57 » 13 oktober 2015, 16:34

Crimson har höjt priset på framkallning :(

Från och med 1 Oktober kostar framkallning 80 kr per rulle
Tråkigt för oss som inte kan/vill framkalla hemma, och som inte har något alternativ på
hemorten..
Nu har jag i och för sig kommit igång med att soppa S/V hemma , men jag tycker åxo om
att fota en del färg

haga
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2014, 10:27
Ort: Dalarna

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av haga » 13 oktober 2015, 19:09

100 kronor med moms, med andra ord.
Min bländaröppning är större än din.

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av Konir » 13 oktober 2015, 19:55

Damn, det är rätt saftigt... nu kändes det lite extra bra att skicka iväg beställningen efter framkallningskemi. Men jag hamnar i samma sits som Photo57, jag gillar också färg. :(

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Crimson höjer priset

Inlägg av jojonas » 14 oktober 2015, 10:53

photo57 skrev:Crimson har höjt priset på framkallning :(

Från och med 1 Oktober kostar framkallning 80 kr per rulle
Tråkigt för oss som inte kan/vill framkalla hemma, och som inte har något alternativ på
hemorten..
Nu har jag i och för sig kommit igång med att soppa S/V hemma , men jag tycker åxo om
att fota en del färg
ser att team framkallning också har höjt. snäppet under dock på 75 kr exklusive moms (135-film, 120-film, 4x5 tum C-41 eller svartvitt)
bra de fortfarande har billigare alternativ om man ids vänta några dagar http://www.teamframkallning.se/develop.php

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Vart skickar ni er film för framkallning?

Inlägg av jojonas » 3 december 2015, 11:13

hittade ett ställe som verkar intressant: http://www.meinfilmlab.de/
bilder: https://www.flickr.com/search/?q=meinfilmlab

Posta ett svar