24exp den alternativa julkalendern!

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av jojonas » 14 december 2015, 10:01

monotux skrev:Det är rätt kul det här, jag har mest plåtat inomhus (jag tog första bilden i dagsljus igår) med 20 mm och stativ, 30 s åt gången. Jag tror någon/några av bilderna kommer kopieras på papper i framtiden.

Samtidigt vet jag att många av bilderna man tror på när de är tagna inte funkar lika bra i praktiken. Vi får se.
låter som du har nåt på gång!

ja, bilder man hoppas på som ser tråkiga ut och på andra sidan av myntet; bilder man trodde att man sabbat som blir nåt kul och oväntat bra :)

jag kör en liten chansning med blixt och lång slutartid på en del bilder på denna rullen. kanske blir bra, eller inte :mrgreen:

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av johan_lindgren » 14 december 2015, 10:04

monotux skrev:Jag kommer nog inte delta, jag skulle vilja göra det digitalt pga smidigheten men jag får se om jag ens gör det där. :(

...

Det är rätt kul det här ...
Lät inte på dig som att du skulle delta först, men du nappade ändå alltså :-)
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av jojonas » 14 december 2015, 11:11

jofan! kunde bara inte bestämma mig vilken kamera jag skulle ta. väntade in i det sista med att välja :P

Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av Tobias_N » 14 december 2015, 21:46

johan_lindgren skrev:Hur går det för er, nån som satt igång nått återkommande tema eller blir det bilder huller om buller? :)
Här blev det feber/influensa/öroninflammation/lunginflammation hela familjen har varit utslagen i nästan två veckor och det är först nu som jag börjar piggna till igen. Så för mig går det allt annat än bra, har inte rört kameran sen den 5 december. :(

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av jojonas » 15 december 2015, 08:16

ouch! ja, det är sådana tider. glad du börjar piggna till, tobias. hann du få iväg ditt secret santa innan eller?

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av johan_lindgren » 15 december 2015, 09:09

Tobias_N skrev:
johan_lindgren skrev:Hur går det för er, nån som satt igång nått återkommande tema eller blir det bilder huller om buller? :)
Här blev det feber/influensa/öroninflammation/lunginflammation hela familjen har varit utslagen i nästan två veckor och det är först nu som jag börjar piggna till igen. Så för mig går det allt annat än bra, har inte rört kameran sen den 5 december. :(
Usch det låter inte trevligt... Det hade blivit memorabla bilder annars antagligen... :? ;)

Hoppas ni alla har det bättre nu iaf och tur i oturen att det inte kom under själva julhelgen istället!
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av Tobias_N » 15 december 2015, 22:29

johan_lindgren skrev: Hoppas ni alla har det bättre nu iaf och tur i oturen att det inte kom under själva julhelgen istället!
Ja lite tur i oturen och jag hoppas verkligen att alla är friska till jul. :)
jojonas skrev:ouch! ja, det är sådana tider. glad du börjar piggna till, tobias. hann du få iväg ditt secret santa innan eller?
Satan i gatan, det har jag totalt glömt bort. :( Får skicka det imorgon, men det skulle till Filippinerna eller nått så det kommer ju inte hinna fram till jul.

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av jojonas » 15 december 2015, 23:09

Tobias_N skrev:
jojonas skrev:ouch! ja, det är sådana tider. glad du börjar piggna till, tobias. hann du få iväg ditt secret santa innan eller?
Satan i gatan, det har jag totalt glömt bort. :( Får skicka det imorgon, men det skulle till Filippinerna eller nått så det kommer ju inte hinna fram till jul.
så kan det gå! hm, jag hade hört av mig till Mr. Emulsive så han vet och kan förmedla vidare utan att avslöja avsändaren. så vet mottagaren att paketet inte kommit bort iaf.

Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av Tobias_N » 16 december 2015, 08:17

Jag vart tvungen att skicka ett meddelande till mottagaren i alla fall då jag inte fått något riktigt namn.

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: 24exp den alternativa julkalendern!

Inlägg av jojonas » 22 december 2015, 21:35

vart att dokumentera magsjuka på en frame...... :P

Posta ett svar