Skryt

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Skryt

Inlägg av RikardL » 18 oktober 2015, 13:40

Jag är ju definitivt en periodare här. Tittar dock in då och då och gläds mycket åt forumet lever och frodas :) Jag har i alla fall fotat en hel del film under sommaren. Bland annat fick jag en artikel publicerad i brittiska Singletrack. Det är en artikel om mountain biking i Marocko skjuten med Mamiya 7 på Kodak Portra 400. Jag är speciellt stolt över att jag under många svordomar och slit lyckades knåpa ihop själva texten :)
ukfilmlab ville också göra en kort intervju och posta några bilder de framkallat åt mig. http://ukfilmlab.com/2015/10/02/uk-film ... ard-lindby

Så, slut med skrytandet :)

Jag kommer nog vara betydligt mer aktiv här nu när höstmörkret hemsöker oss.

Användarvisningsbild
vicnor
Inlägg: 532
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:07
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Skryt

Inlägg av vicnor » 18 oktober 2015, 19:08

RikardL skrev:Jag är ju definitivt en periodare här. Tittar dock in då och då och gläds mycket åt forumet lever och frodas :) Jag har i alla fall fotat en hel del film under sommaren. Bland annat fick jag en artikel publicerad i brittiska Singletrack. Det är en artikel om mountain biking i Marocko skjuten med Mamiya 7 på Kodak Portra 400. Jag är speciellt stolt över att jag under många svordomar och slit lyckades knåpa ihop själva texten :)
ukfilmlab ville också göra en kort intervju och posta några bilder de framkallat åt mig. http://ukfilmlab.com/2015/10/02/uk-film ... ard-lindby

Så, slut med skrytandet :)

Jag kommer nog vara betydligt mer aktiv här nu när höstmörkret hemsöker oss.
Trevligt att du delar med dig! Får klart tillbaka minnen från när jag var där för en halv evighet sedan! (Dock innan jag började fota, för att inte tala om analogt) Jag minns trafiken i Marocko och att man som fotgängare i princip bara fick agera efter principen "Spring för livet!"

Hur upplever du UK Film Lab? Eftersom du använder dem, så antar jag att du är nöjd med hur de framkallar och skannar? Har några rullar färg (Portra 160 & 400) som jag drar mig för att fota delvis för att jag inte riktigt vet var jag ska skicka dem och hur de ska skannas ordentligt.

Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Skryt

Inlägg av RikardL » 18 oktober 2015, 19:28

vicnor skrev: Hur upplever du UK Film Lab? Eftersom du använder dem, så antar jag att du är nöjd med hur de framkallar och skannar? Har några rullar färg (Portra 160 & 400) som jag drar mig för att fota delvis för att jag inte riktigt vet var jag ska skicka dem och hur de ska skannas ordentligt.
Ja jag är nöjd med UK Film Lab. Ifall du är ute efter en specifik "look" så kan du försöka specificera den eller skicka exempelbilder. De kommer då att försöka få till resultatet så att det blir som du vill ha det. Jag tror de kallar det "pro account". Carmencita Film Lab är också ett alternativ, och priserna är väl ungefär desamma. Möjligtvis att Carmencita är billigare på 35mm, kommer inte ihåg riktigt.
Men båda är riktigt bra.

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Skryt

Inlägg av jojonas » 20 oktober 2015, 10:49

riktigt coolt att du vart tillfrågad, rikard :)

kanske inte så kontigt med bilderna heller. de är verkligen fina med fantastiska miljöer!

Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Skryt

Inlägg av RikardL » 20 oktober 2015, 19:28

jojonas skrev:riktigt coolt att du vart tillfrågad, rikard :)

kanske inte så kontigt med bilderna heller. de är verkligen fina med fantastiska miljöer!
Tack ska du ha :)

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Skryt

Inlägg av Konir » 21 oktober 2015, 01:32

Inte illa :D
Tycker särskilt om den sista bilden de har med i artikeln.

Posta ett svar