Det sämsta med att fota med film....

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Det sämsta med att fota med film....

Inlägg av jojonas » 25 juli 2015, 19:19

har själv inte blivit blåst än på ebay. jag siktar på 100% och många sålda.
bara blivit blåst när jag skulle sälja men det ordnade paypal den gången.

jag hörde förresten att paypal och ebay skulle gå skilda vägar? men det kanske var att den ena ägde den andra bara?

Användarvisningsbild
MonkeyShaman
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 juli 2015, 01:42
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Det sämsta med att fota med film....

Inlägg av MonkeyShaman » 25 juli 2015, 19:45

Ja paypal var ju helägt och uppfunnet av ebay (?) en gång i tiden men har väl med åren blivit för expansivt.

Jag skulle föreslå att den mannen inte är inrikesmedborgare i kina eller ens har lager där:
Item location:
Ashland, Virginia, United States.

eko-brott och bedrägeri i likhet med stöld går det väl fortfarande dödstraff på som infödd och yrkesförbud och deportering som utlandsfödd och inget man vill hänge sig åt för några unkna tusenlappar om alternativet är att vara kommunal fabrikschef.

haga
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2014, 10:27
Ort: Dalarna

Re: Det sämsta med att fota med film....

Inlägg av haga » 26 juli 2015, 10:52

Yes Monkeyman, jag är medveten om att den gången var det en firma från staterna som blåste mig den gången. Jag är tog ett gammalt exempel, när jag fick stå på alla fyra med en gagball i munnen. Kineserna har bara blåst mig på småsummor, mest varit hundralappar för kablar och adaptrar av olika slag. Hur straffsatserna ser ut i Kina för bedrägerier har jag ingen koll på alls. Man behöver ju bara posta 99 av 100 varor, sen är det fritt fram och skylla på en klåfingrig brevbärare.

Paypal köptes av Ebay i början av 2000-talet efter att det varit en jäkla sörja att få betalt på ett vettigt sätt. "I accept well concealed cash in an envelope." Ebay skapade ju tjänsten BIllpoint, som nästan ingen använde sig av. I början funkade det bara att betala med Paypal i vissa länder. Det gick t.ex. inte att ta emot pengar som säljare i Sverige.

Valutapåslaget som Paypal tar är ju dessutom minst sagt saftigt, köpte precis en ny skärm från Tyskland. Priset var 2200 kr och valutapåslaget var exakt 100 kr mot aktuell växelkurs. Man gör grova pengar i alla ändar av affärsledet. Auktionskostnad, % på slutsumman, dessutom tar man riktigt duktigt med extra betalt av den som vunnit auktionen. Kul att höra Paypal klev in och hjälpte dig Jonas, kanske var en mindre summa?
Min bländaröppning är större än din.

Användarvisningsbild
monotux
Inlägg: 347
Blev medlem: 9 maj 2014, 08:42
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Det sämsta med att fota med film....

Inlägg av monotux » 26 juli 2015, 12:49

...när ens fiberprintar är för stora för ens torkpress, och man måste pressa dem plana, några i taget.

Bild

Posta ett svar