Vad gör du nu för tiden...

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Vad gör du nu för tiden...

Inlägg av jojonas » 17 mars 2015, 12:31

...varför hör du aldrig av dig? ;)

hehe, sorry, får den på hjärnan ibland.
canon f-1 test kentmere100 20mm 003 (Custom).jpg
canon f-1 test kentmere100 20mm 003 (Custom).jpg (22.71 KiB) Visad 8502 gånger
Men seriöst, det vore kul om folk gav en liten uppdatering här hur det går med fotandet och ja... allmänt om man inte haft möjlighet att vara lika aktiv här.
Själv har jag börjat läsa lite mer böcker, nåt jag inte varit så bra på innan (så det tar tid! haha) och jag har väll varit lite omotiverad pga jobbsök som går sådär. Kul dock att jag börjar känna mer pepp för podcasten så vi har material där som jobbas med för tillfället.

so, what's up? :)

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Vad gör du nu för tiden...

Inlägg av jojonas » 17 mars 2015, 12:53

För övrigt, forumet har fyllt ett år just :D

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vad gör du nu för tiden...

Inlägg av jkarlsson » 22 mars 2015, 11:19

Just nu är det i princip bara småbildsfoto för min del. Har allvarliga planer på att i princip sälja av det mesta av min utrustning som det inte står leica eller hasselblad på då jag endast fotar med dessa. Fast separationsångesten är än så länge allt för påtaglig...
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

Användarvisningsbild
vicnor
Inlägg: 532
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:07
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad gör du nu för tiden...

Inlägg av vicnor » 22 mars 2015, 12:41

Det är vår! Har redan använt F3:an idag för lite makro (hint! hint!), hoppas få använda den mer i eftermiddag på en plåtning. Hoppas generellt att få använda F3:an ordentligt i april.

Annat fotorelaterat är att jag skissar på hur jag ska uppdatera hemsidan. Just nu är det bara på konceptstadiet. Att koda HTML är nog det jag uppskattar minst med att fota, men är det ngt ett måste och är det ngt man behöver total kontroll över så är det ens hemsida :p

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Vad gör du nu för tiden...

Inlägg av jojonas » 22 mars 2015, 18:38

det börjar vara "iso 100 väder" ute, dags att lufta kamerorna ;)

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Vad gör du nu för tiden...

Inlägg av johan_lindgren » 24 mars 2015, 21:00

jojonas skrev:det börjar vara "iso 100 väder" ute, dags att lufta kamerorna ;)
Yes, jag har vart ute med bronican idag och skjutit lite IR, men jag vet inte helt exponeringen med mitt hemmasnickrade filter så ett resultat är inte alls garanterat...

Annars är jag ledig den här veckan vilket är trevligt (jobbar varannan vecka, dock heltid månadsvis sett). Min förra lediga vecko-period drog jag ytterst spontant till Turkiet (istanbul) och sköt ut totalt nio rullar film med fyra olika typer av kameroroch gick fasansfullt mycket, trots lite tråkigt väder.

Tog även det där steget häromdan och köpte en vettig scanner för allt som inte är småbild == Epson V700 med betterscans glashållare, så den mixas det med nu!

Ja det är nog snabbt om mig tror jag :-)
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

Siompa
Inlägg: 161
Blev medlem: 11 juli 2014, 12:30
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vad gör du nu för tiden...

Inlägg av Siompa » 25 mars 2015, 15:27

Känns som den här tråden passar in ganska väl för mig just nu :P

Har haft så mycket annat för mig på sistone, mycket inspelningar och så. Men jag har också alltid haft med mig en kamera på alla inspelningar så det kommer nog komma upp en del bakombilder som kanske kan bli kul, bland annat en från en modefilmning för beckmans som jag knäppte lite mer än 1 rulle tri-x på 1600, ligger lite efter med framkallningen bara.

Fyllde också nyss år och fick en stereokamera så kommer också bli lite gifverkstad så småningom :)

Posta ett svar