Posta en bild du tagit

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av RikardL » 7 april 2014, 11:55

Många bra och inspirerande bilder. Gillar verkligen Maries stämningsfyllda pinnhålsbild. Själv har jag inte funderat på det här med ram. Det är i alla fall inget som stör mig :)
Här kommer en från ett par dagar sedan. Min kompis Stefan komponerar högt med sin Bronica :)
gwd_14_695_small.jpg
Nikon Fm2
Voightlander Ultron 40 f2
Kodak Tri-X ie800
Rodinal
Epson 4490

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av jkarlsson » 7 april 2014, 20:18

Från mitt rodinalexperiment.
Tri-X 400 pushad till 1600 i rodinal 1+100 i 60min.
Bild
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av RikardL » 7 april 2014, 22:04

Det där blev ju inte illa alls. Jag brukar också ta självporträtt i badrummet med svart tröja när jag ska experimentera. Vita väggar, hudtoner och något svart är rätt bra att ha med när man ska bilda sig en uppfattning av resultatet :)

Jönsson
Inlägg: 133
Blev medlem: 5 april 2014, 11:03

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av Jönsson » 7 april 2014, 23:03

Mitt första inlägg!
Här är en bild jag tog 2012 när jag jobbade som scentekniker på stadsteatern i Uppsala. Riggade upp kameran, satte den på B och exponerade nästan hela andra akten av föreställningen. Kommer ihåg att jag tyckte det var dumt att de två sätena i mitten var tomma. Nu i efterhand tycker jag att det tillför mycket till bilden.
Ca 30 min exponering, Agfa isola 1.
Bild

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av jkarlsson » 8 april 2014, 06:54

RikardL skrev:Det där blev ju inte illa alls. Jag brukar också ta självporträtt i badrummet med svart tröja när jag ska experimentera. Vita väggar, hudtoner och något svart är rätt bra att ha med när man ska bilda sig en uppfattning av resultatet :)
Nej jag blev verkligen nöjd. Måste bara lära mig att tänka på att ansikten och framförallt ögon bör ligga i de ljusare områdena för att komma fram när man tar porträtt. Hade ett par porträtt på familjen på resten av rullen där det blev tydligt att jag hade lite kvar att öva på :)
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Posta en bild du tagit

Inlägg av jkarlsson » 8 april 2014, 06:56

Jönsson skrev:Mitt första inlägg!
Här är en bild jag tog 2012 när jag jobbade som scentekniker på stadsteatern i Uppsala. Riggade upp kameran, satte den på B och exponerade nästan hela andra akten av föreställningen. Kommer ihåg att jag tyckte det var dumt att de två sätena i mitten var tomma. Nu i efterhand tycker jag att det tillför mycket till bilden.
Ca 30 min exponering, Agfa isola 1.
Varmt välkommen Jönsson! Mycket fin bild! Det oväntade är inte sällan det som gör bilden i slutändan :)
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

Jönsson
Inlägg: 133
Blev medlem: 5 april 2014, 11:03

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av Jönsson » 8 april 2014, 09:58

jkarlsson skrev: Varmt välkommen Jönsson! Mycket fin bild! Det oväntade är inte sällan det som gör bilden i slutändan :)
Tack så mycket!

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av johan_lindgren » 8 april 2014, 12:58

Riktigt kool bild jönsson, kul tänk!
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

Användarvisningsbild
NiklasG
Inlägg: 296
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:50
Ort: Borlänge

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av NiklasG » 8 april 2014, 21:23

Det här är inte en bild jag tagit men jag ville ladda upp den ändå, då jag finner den lite rolig. Fotot är taget någon gång runt 1977 och det är jag som står i centrum med en kamera redo att fota, någon som ser vad det är för kamera? :?: Bakom mig sitter farsan i röd overall och ser ut som en annan ung Robert De Niro... 8-) Bredvid honom är min farfar och fasters man.
Bilagor
jag och Diana.jpg
jag och Diana.jpg (239.67 KiB) Visad 11799 gånger

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Posta en bild du tagit

Inlägg av jojonas » 8 april 2014, 22:51

diana action i tidiga dar! är du månne en toycamera fantast at heart, niklas? ;)

jönsson: kul att se dig aktiv här! och kul o se denna bilden igen. den är riktigt riktigt häftig :)
och som du säger så tillför det som bryter av i bilden~

Posta ett svar