Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
Användarvisningsbild
panna
Inlägg: 153
Blev medlem: 23 mars 2014, 23:03
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av panna » 29 januari 2015, 16:45

Skippa quoten i förhandsgranskningen på Tapatalk, är det nåt som låter sig göras? Är lite förvirrande för det ser ut som att man har skrivit det som i själva verket föregående talare sagt.
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://analogfotograferna.se

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jojonas » 29 januari 2015, 20:28

panna skrev:
jojonas skrev:låter nice :)
jag kanske hör av mig om jag lyckas organisera en mindre förening här i norr också
Jag såg förut att det finns en fotoklubb i Vännäs som har mörkrum (men det är inte en helanalog klubb). Du kanske kan gå ihop med dem och ha möten på halva vägen :)
tack för påminnelsen! jag märkte just när jag flyttade upp att de hade nåt där. har inte velat binda upp mig till en förening som man behöver pendla till men den kan nog vara dags att ta kontakt och kolla läget iaf :)

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av Konir » 20 augusti 2015, 14:33

Dum fråga men jag har stött på ett litet problem jag inte lyckats hitta lösningen på. Jag ser inte längre användares profilbilder.

Inte direkt världens undergång men det strular till det lite granna i och med att jag tycker det är enklare att associera en person med en bild än ett namn.

Någon som har ett tips på hur jag får se er igen? :cry:

Användarvisningsbild
ahoff
Inlägg: 47
Blev medlem: 29 april 2014, 18:13
Ort: Örskogen

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av ahoff » 20 augusti 2015, 20:33

Felet ligger på servern. Vi lider alla av bildbrist i forumet just nu.
Åke Hoff
Örskogen, Vansbro

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jkarlsson » 23 augusti 2015, 14:09

Jag försöker hitta vad felet kan bero på.

Edit. Det går sådär just nu måste jag erkänna.

Tillfällig lösning är tills vidare att inte ladda upp bilder alls till själva forumet utan istället använda sig av exempelvis flickr eller dylikt. Avatarerna finns kvar men bilderna verkar tyvärr väck(eller så är jag hemskt dålig på att leta).

Just nu känns det som att en fräsch installation av hela forumet med nödvändiga uppdateringar osv är den bästa vägen att gå. Självklart tar vi med oss allt innehåll, något annat vore helt uteslutet.
Jag ska dock försöka göra det här rätt från början den här gången och provköra lite först på en icke-publik sida så det kan ta en vecka eller två innan det blir helt klart.

Tills dess så får jag helt enkelt be om överseende med eventuella kryptiska felmeddelanden och saknade bilder.
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jojonas » 23 augusti 2015, 19:51

tack för allt jobb du lägger ned på forumet :)

jkarlsson
Moderator
Inlägg: 303
Blev medlem: 16 mars 2014, 12:36
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jkarlsson » 23 augusti 2015, 20:50

Äsch, det är ju kul även om det nog hade gått lättare ibland om jag kunde ta mig lite tid och sätta upp allt rätt och fatta hur saker fungerar på riktigt och inte bara via snabba googlingar.

Någonstans tycker jag ändå att det är lite coolt att man ändå kan bygga ett sånt här ställe utan några förkunskaper alls. Det måste ju vart precis så här internet var tänkt att fungera när man skapade det, att information skulle bli fri och tillgänglig och något som alla kunde pyssla med.
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
http://www.analogfotograferna.se

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av Konir » 23 augusti 2015, 22:43

Yes, den tekniska sidan ska ha tack för att ni håller igång det hela. Bugar och bockar.

Så länge som forumet och historiken väl finns uppe och work arounds för funktionerna som trilskas så är det ju inte någon större panik. :)

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av jojonas » 18 september 2015, 08:22

hur går det med testkörningen inför nya forumet?

vi som ändå laddar till flickr har ju inte så stora problem men för andra antar jag att det blir krångligt. jag kan tipsa om tinypic och imgur för att snabbt få upp bilder.

ostenh
Inlägg: 31
Blev medlem: 2 november 2014, 11:44

Re: Tekniska supporten | Förbättringsförslag, How to's mm.

Inlägg av ostenh » 4 november 2015, 19:16

jkarlsson skrev:Äsch, det är ju kul även om det nog hade gått lättare ibland om jag kunde ta mig lite tid och sätta upp allt rätt och fatta hur saker fungerar på riktigt och inte bara via snabba googlingar.

Någonstans tycker jag ändå att det är lite coolt att man ändå kan bygga ett sånt här ställe utan några förkunskaper alls. Det måste ju vart precis så här internet var tänkt att fungera när man skapade det, att information skulle bli fri och tillgänglig och något som alla kunde pyssla med.
Hur som helst ska du ha all heder och tack för ditt arbete! Såna här forum skulle inte finnas om inte någon/några entusiaster offrade tid och engagemang. Höll på säga kärlek. :)


Posta ett svar