Inspiration

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Inspiration

Inlägg av johan_lindgren » 1 februari 2015, 16:55

Hehe jo jag har nu 3 (ytterligare, utöver de som redan väntar på framkallning där hemma) rullar som kanske hinner framkallas ikväll. Siiter just nu på tåget från uppsala där helgens aktiviteter infunnit sig :-)

Det var riktigt trevligt, elva fotografer möttes upp med två modeller och det blev därmed mitt första modellfotande med mellanformat! Har velat prova det ganska länge
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Inspiration

Inlägg av jojonas » 2 februari 2015, 09:42

johan_lindgren skrev:Hehe jo jag har nu 3 (ytterligare, utöver de som redan väntar på framkallning där hemma) rullar som kanske hinner framkallas ikväll. Siiter just nu på tåget från uppsala där helgens aktiviteter infunnit sig :-)

Det var riktigt trevligt, elva fotografer möttes upp med två modeller och det blev därmed mitt första modellfotande med mellanformat! Har velat prova det ganska länge
kul! har läst och hört om sånt där i staterna men inte så mycket i sverige. hur var det organiserat?

Användarvisningsbild
vicnor
Inlägg: 532
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:07
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Inspiration

Inlägg av vicnor » 2 februari 2015, 20:51

johan_lindgren skrev:Hehe jo jag har nu 3 (ytterligare, utöver de som redan väntar på framkallning där hemma) rullar som kanske hinner framkallas ikväll. Siiter just nu på tåget från uppsala där helgens aktiviteter infunnit sig :-)

Det var riktigt trevligt, elva fotografer möttes upp med två modeller och det blev därmed mitt första modellfotande med mellanformat! Har velat prova det ganska länge
Jag ser fram emot att se bilderna! :) Det är nog ett bra sätt att få in en fot, dessutom så sprider modellerna riskerna med att få dåliga bilder.
jojonas skrev:kul! har läst och hört om sånt där i staterna men inte så mycket i sverige. hur var det organiserat?
Det finns en i LA (Landskrona) som brukar vara en eller två ggr per år. Har själv aldrig varit på den, men den sägs vara en bra grogrund för att bilda kontakter. Har en digital kompis som varit där några gånger.

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Inspiration

Inlägg av johan_lindgren » 3 februari 2015, 16:10

vicnor skrev:Jag ser fram emot att se bilderna! :) Det är nog ett bra sätt att få in en fot, dessutom så sprider modellerna riskerna med att få dåliga bilder.
Ja, åtmonstone den ena - den andra ville godkänna bilderna innan publicering på grund av att hennes agency inte ville få ut dåliga bilder på henne, eller så jag hörde iaf...
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

Användarvisningsbild
vicnor
Inlägg: 532
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:07
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Inspiration

Inlägg av vicnor » 3 februari 2015, 21:47

johan_lindgren skrev:
vicnor skrev:Jag ser fram emot att se bilderna! :) Det är nog ett bra sätt att få in en fot, dessutom så sprider modellerna riskerna med att få dåliga bilder.
Ja, åtmonstone den ena - den andra ville godkänna bilderna innan publicering på grund av att hennes agency inte ville få ut dåliga bilder på henne, eller så jag hörde iaf...
Coolt!! Ja, jag kan tänka mig att modellagenturer är angelägna om att försvara de investeringar de gjort i sina modeller. Dålig bild som blir viral kan ju vara en finansiell katastrof. Förväntar mig riktiga toppbilder när det är professionella modeller! :) Själv kan jag tycka att det kan bli svårt att ge dem vettig regi då de är så aktiva.

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Inspiration

Inlägg av jojonas » 8 februari 2015, 12:04

lite stilleben med mörkrumstema att vila ögonen på :D

Bild
img636.tif-003 by 達蓋爾暗房 Daguerre lab, on Flickr

Bild
img633.tif-001 by 達蓋爾暗房 Daguerre lab, on Flickr

Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Inspiration

Inlägg av RikardL » 10 juni 2015, 14:47

Ett par filmsnuttar här:
http://www.landoflightandshadow.com/analog-stories/

Tror det dyker upp fler efter hand :)

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Inspiration

Inlägg av jojonas » 21 juni 2016, 08:07

Lite gott o blandat från flickr :)

Bild
blue by Tomáš Cyprian, on Flickr

Bild
From Telegraph Hill - San Francisco by Sebastian Schlueter, on Flickr

Bild
redscale_007 by bunnygrrrl3000, on Flickr

Bild
Untitled by frscspd, on Flickr

Bild
Not So Close...Yet by Mark Pedersen, on Flickr

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Inspiration

Inlägg av jojonas » 1 november 2016, 11:36

Tyckte det här var en läcker reflektionsbild

Bild
Scan-100737 by aleazzo, on Flickr

tinfoiljesus
Admin
Inlägg: 321
Blev medlem: 18 augusti 2015, 23:08
Kontakt:

Re: Inspiration

Inlägg av tinfoiljesus » 2 april 2017, 22:56

https://www.flickr.com/photos/bakmak71/

Ett flöde jag hittade i jakten på diana mini-inspiration. Tycker att det finns ett genomgående starkt bildspråk även om jag inte faller för allt. Tränat öga!
http://analogier.blogg.se/ - en blogg utan prylsnack
Flickr

Posta ett svar