Projekt - 126 filmkassett

Specifikt tekniknörderi om utrustning, mörkrumsteknik osv.

Re: Projekt - 126 filmkassett

Inläggav jojonas » 26 jun 2017, 22:56

noyart skrev:
jojonas skrev:låter great! ja, kanske blir lagom som sommarprojekt annars ;) vad läser du förresten?

Läste digital visualisering, fick lära mig skapa 3D modeler osv för film, t.ex monster eller annat roligt i bakgrunden. Miljöer osv.
Har jobbat en hel del idag, håller på skriver ut nya versioner av hållaren just nu, får se hur bitarna blir :D

Gick inte som jag ville, alla bitar ramlade isär o vissa mått stämde inte riktigt, märkte också att jag hade lite mer spelrum för bygga på vissa ställen. Suttit hela dan o designat bitar osv, så nu blir det en paus o får fortsätta imorgon, ska försöka lägga upp en bild så fort som möjligt :)

Ah, såpass. grattis med att ha läst klart det då :)

Jag ser fram emot o se hur långt du kommit! låter som det händer grejjer
Användarvisningsbild
jojonas
Admin

Inläggav noyart » 13 jul 2017, 21:05

jojonas skrev:
noyart skrev:
jojonas skrev:låter great! ja, kanske blir lagom som sommarprojekt annars ;) vad läser du förresten?

Läste digital visualisering, fick lära mig skapa 3D modeler osv för film, t.ex monster eller annat roligt i bakgrunden. Miljöer osv.
Har jobbat en hel del idag, håller på skriver ut nya versioner av hållaren just nu, får se hur bitarna blir :D

Gick inte som jag ville, alla bitar ramlade isär o vissa mått stämde inte riktigt, märkte också att jag hade lite mer spelrum för bygga på vissa ställen. Suttit hela dan o designat bitar osv, så nu blir det en paus o får fortsätta imorgon, ska försöka lägga upp en bild så fort som möjligt :)

Ah, såpass. grattis med att ha läst klart det då :)

Jag ser fram emot o se hur långt du kommit! låter som det händer grejjer

Det går både fram o tillbaka med 126 kassetten, skriver ut lite tester osv, men alltid något som inte blir rätt med designen.
Kollade på min 3D fil idag o såg hur mycket skit det ligger i den o saker som ser bra fel ut, så planerat o ta det jag lärt mig från det jag gjort hittills och börja om igen o göra rätt från början. Tänkte mig att detta skulle vara ett lätt projekt, så fel jag hade!
noyart

Inläggav vicnor » 01 sep 2017, 11:01

Hur fortskrider det här projektet? Jag har en kompis som skulle vilja lägga vantarna på en 126-kassett för 135-film.
Användarvisningsbild
vicnor

Föregående

Återgå till Tekniksnack