Negative feedback

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Negative feedback

Inlägg av jojonas » 16 september 2016, 10:26

alltid kul med en ny filmfotoorienterad kanal

http://negativefeedback.co.uk/uncategor ... 35mm-film/

lite teman hittils:
Pushing Black And White Film
Overexposing Colour Film
Instant Film
Lomography Colour Negative 400
Black and White Film Comparison
Shooting Medium Format Film
Shooting At The Beach
Best Cheap 35mm Film
Shooting in LA
Shooting in Bath

Konir
Inlägg: 465
Blev medlem: 14 juli 2015, 16:13
Ort: Borås

Re: Negative feedback

Inlägg av Konir » 16 september 2016, 12:32

Sitter och tittar igenom deras grejer nu. Rätt mysigt, lite varierande kvalité på produktionen och de olika avsnittens upplägg, men rätt mysigt ändå. :)

Användarvisningsbild
luminousoctaves
Inlägg: 273
Blev medlem: 24 mars 2014, 13:36
Ort: Björköby, Småland
Kontakt:

Re: Negative feedback

Inlägg av luminousoctaves » 16 september 2016, 16:02

De är alldeles för mycket "pappas pengar" över den där kanalen! Två tonåringar som glider runt med Mamiya 7, Plaubel Makina och Hasselblad... helt orimligt! Äh, skojar lite, som sagt, alltid kul med nya kanaler om analog fotografi.

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Negative feedback

Inlägg av jojonas » 16 september 2016, 16:42

haha, ja det var lite min tanke först men olika förutsättningar åsido så var det intressant nog att kolla igenom och inte så flummigt som jag hade trott

Användarvisningsbild
vicnor
Inlägg: 532
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:07
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Negative feedback

Inlägg av vicnor » 16 september 2016, 22:38

Matt Day rekommenderade kanalen för ngn dag sen, om jag inte minns fel. (En kul filur i sig!)

Jag fick också intrycket av att det var pappas pengar, då det inte känns trovärdigt att ett gäng tonåringar ska ha Leica med olika gluggar (eller har de plockat en sjujävla massa jordgubbar?!). Har bara sett tre videos tror jag. Jämförelsen av olika svartvita och färgfilmer (varför kunde han inte låta sin flickvän le lite, hon såg betydligt mer bekväm ut då) samt videon om Lomo color 400 (som visade sig vara portra 400?). Kanske är det för att jag är en hyffsat pedant person när det kommer till foto rent generellt, men det kändes mest som att de lallade runt. Kändes också ironiskt att anledningen till varför de ogillar Tri-X och gillar HP5+ är exakt varför jag föredrar Tri-X framför HP5+ (kontrasten och hudtonerna!)

Nå väl! Kul med ny kanal om analog film. Vi får hoppas att gossarna växer upp :D :lol:

haga
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2014, 10:27
Ort: Dalarna

Re: Negative feedback

Inlägg av haga » 18 september 2016, 00:18

luminousoctaves skrev:De är alldeles för mycket "pappas pengar" över den där kanalen! Två tonåringar som glider runt med Mamiya 7, Plaubel Makina och Hasselblad... helt orimligt! Äh, skojar lite, som sagt, alltid kul med nya kanaler om analog fotografi.
Hahaha! Word! Livets ironi. Medan man knegat arslet av sig på nattskiftet på fabriken för att efter många om och men ha råd att köpa en sketen och sliten Hasselbladare, så springer dessa curlade ungar runt med halvt kameramuseum innan de springer hem och tittar på bilderna på sina 102" tums Mac-skärmar. Blev lite chockad över att han inte hade en Imacon, men det dök ju senare upp i avsnittet att han hade tillgång till en sån också. Hahaha!

Är det någon mer än jag som tycker att det skulle vara lite skönt att se den där pannluggen åka på ett ärligt kok stryk i ett avsnitt, som man fick på 70-talet. Inga dirty tricks (okej, kanske ett par hästbett, knoggnugga huvudsvålen litegrann och lite tusen nålar), men i grunden ett ärligt kok stryk. Skojar lite, samtidigt som jag är ärlig i mitt uppsåt. Är i grunden pacifist, men gör ibland ett undantag för konsten.
Min bländaröppning är större än din.

Posta ett svar