Väskångest

Generella ämnen eller frågor som rör filmbaserad fotografi.
jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Väskångest

Inlägg av jojonas » 9 juli 2014, 12:01

johan_lindgren skrev:Jag tycker det var svårt att hitta en som hade bra infästning för ett stort stativ och även om streetwalkerväskan kan montera ett, så känns varianten lite medioker. Jag saknar även ett fack att placera uppfällbara reflektorskärmar, så jag skulle köpt laptop-varianten istället förståss ;)
ja, det saknar jag på min väska faktiskt. jag tror add de större modellerna har band på undersidan som man kan sätta fast i.
på ryggsäckar antar jag att man vill ha "stående" fästning, speciellt om stativet är stort.

Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Väskångest

Inlägg av RikardL » 9 juli 2014, 12:45

jojonas skrev:
johan_lindgren skrev:Jag tycker det var svårt att hitta en som hade bra infästning för ett stort stativ och även om streetwalkerväskan kan montera ett, så känns varianten lite medioker. Jag saknar även ett fack att placera uppfällbara reflektorskärmar, så jag skulle köpt laptop-varianten istället förståss ;)
ja, det saknar jag på min väska faktiskt. jag tror add de större modellerna har band på undersidan som man kan sätta fast i.
på ryggsäckar antar jag att man vill ha "stående" fästning, speciellt om stativet är stort.
När det gäller ryggsäckar så tror jag f-stop tilopa är svårslagen vad gäller stabilitet. Jag är grymt nöjd och kompisar som har den likaså. Jag åker iblan skidor och cyklar mountainbike med ett rätt stort stativ påmonterat, och det är inga problem alls :)
http://shop.fstopgear.com/us/products/m ... 70cLKxDu5k

Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Väskångest

Inlägg av RikardL » 26 juli 2014, 16:05

Nu har jag använt min ONA Bowery i stort sett varje dag. Den är perfekt för de tillfällen då jag inte vill släpa på alltför mycket fotoutrustning tex till och från jobbet, eller då jag går ut på pub eller restaurang. Min Leica M6 eller min Holga åker alltid med, och nu testade jag att också ta med min Mamiya 7ii och det gick bra det med :)
RIK_5357.jpg
RIK_5359.jpg

RikNik
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 juli 2014, 14:33
Kontakt:

Re: Sv: Väskångest

Inlägg av RikNik » 26 juli 2014, 16:28

RikardL skrev:Nu har jag använt min ONA Bowery i stort sett varje dag. Den är perfekt för de tillfällen då jag inte vill släpa på alltför mycket fotoutrustning tex till och från jobbet, eller då jag går ut på pub eller restaurang. Min Leica M6 eller min Holga åker alltid med, och nu testade jag att också ta med min Mamiya 7ii och det gick bra det med :)
RIK_5357.jpg
RIK_5359.jpg
Den där var supersnygg. Jag är ute efter en lite lite mindre väska för vardagsbruk och den där verkar perfekt. Idag använder jag en Timbuk2 med billig kamerainsats från eBay. Den är helt ok, sväljer mycket, vattenavstötande och diskret, vilket jag tycker är skönt när jag reser.

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: Väskångest

Inlägg av jojonas » 26 juli 2014, 18:03

ja den där ONA Bowery såg bra ut :)

jag provade denna på senaste resan, en gammal minolta väska. svalde en yashica 635 + en till kamera eller större blixt och gossen ljusmätare bra. plus film och annat i yttre facket.
Bilagor
kim och makis bröllop i vasa 001 (Custom).JPG
kim och makis bröllop i vasa 001 (Custom).JPG (53.03 KiB) Visad 5635 gånger

Användarvisningsbild
RikardL
Moderator
Inlägg: 202
Blev medlem: 22 mars 2014, 23:00

Re: Sv: Väskångest

Inlägg av RikardL » 26 juli 2014, 19:45

RikNik skrev: Den där var supersnygg. Jag är ute efter en lite lite mindre väska för vardagsbruk och den där verkar perfekt. Idag använder jag en Timbuk2 med billig kamerainsats från eBay. Den är helt ok, sväljer mycket, vattenavstötande och diskret, vilket jag tycker är skönt när jag reser.
Jag kan varmt rekommendera Boweryn. Jag kör med ryggsäck när jag ska ha med mig mycket grejer, men det fina med en liten väska är att den alltid blir lätt eftersom det inte får plats så oerhört mycket :)

jojonas skrev:ja den där ONA Bowery såg bra ut :)

jag provade denna på senaste resan, en gammal minolta väska. svalde en yashica 635 + en till kamera eller större blixt och gossen ljusmätare bra. plus film och annat i yttre facket.
Grymt fin Jonas! Klassisk look. Ville egentligen ha en i läder jag med, men de var dubbelt så dyra som den jag valde :)

Posta ett svar