S: Mamiya Universal vettigt pris?

Märk din annons "K/S/B:" och rubrik på aktuell vara.
noyart
Inlägg: 48
Blev medlem: 5 november 2014, 13:20

S: Mamiya Universal vettigt pris?

Inlägg av noyart » 20 juni 2017, 01:30

Hejsan!

Blivit rätt sugen på införskaffa ett 21mm/23mm objektiv till mitt digitala system (sorry, så dyrt med analogt när man är arbetslös efter studierna). Och för att få ihop dem stålarna så tänkte jag sälja av lite av min analoga samling :cry:

Sitter på en Mamiya Universal, med 126 film- och peel-apart rygg. Objektivet är 100mm med 3.5 tror jag. Den har någon bukla som fanns när jag köpte den och handtaget saknar sin sladd mellan knapp o kameran. Köpte kameran då peel-apart var super coolt och fuji fortfarande tillverkade filmen.

Funderade på 2000kr, men har inte så stor koll, vad tror ni skulle vara ett vettigt pris?

Plus sitter på en voigtländer bessa R2A som kanske också säljs, men älskar verkligen den kameran så vi får se.

Jag frågar mest för jag inte har någon koll längre vad som folk är ute efter, det analoga är inte lika hett som det var när jag köpte kameran för några år sedan, pröjsade 2000kr då utan peel-apart ryggen (som nu är helt oanvändbart, tack FUJI!)

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: S: Mamiya Universal vettigt pris?

Inlägg av jojonas » 21 juni 2017, 16:08

Mamiya Universal är hardcore! Vilken filmhållare har du (inte polaroiden alltså?) vet att de kan ha lite olika format.

noyart
Inlägg: 48
Blev medlem: 5 november 2014, 13:20

Re: S: Mamiya Universal vettigt pris?

Inlägg av noyart » 19 oktober 2017, 22:37

jojonas skrev:Mamiya Universal är hardcore! Vilken filmhållare har du (inte polaroiden alltså?) vet att de kan ha lite olika format.
Om jag minns rätt så står det 6X6 på filmhållaren som inte är en polaroid. 6x6 är det 120 film eller?

jojonas
Admin
Inlägg: 2210
Blev medlem: 22 mars 2014, 18:58
Ort: umeå
Kontakt:

Re: S: Mamiya Universal vettigt pris?

Inlägg av jojonas » 21 oktober 2017, 14:24

jorå det är 6x6 :)

lägg gärna upp bild om du ids :) låter som OK pris skulle jag säga.

Posta ett svar