Köpes Jobo CPP2 med lyft

Märk din annons "K/S/B:" och rubrik på aktuell vara.
Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Köpes Jobo CPP2 med lyft

Inlägg av Tobias_N » 11 juni 2015, 21:24

Jag är på jakt efter en Jobo CPP2/CPP3 med lyft och tillbehör, någon som har en till salu eller vet någon som har?

Missade precis en på Ebay från Tyskland, så går det när man ska fundera. :) Det finns några från USA men jag är inte beredd att betala över 20000 plus moms och tull...

haga
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2014, 10:27
Ort: Dalarna

Re: Köpes Jobo CPP2 med lyft

Inlägg av haga » 19 juni 2015, 16:02

Det ligger en JOBO CPA2 på Blocket just nu, med ett pris som är det dubbla mot vad de brukar säljas för på Ebay i Tyskland. Maskinen har ett äldre serienummer, vilket betyder en enklare/klenare motor enligt Catlabs:
http://www.blocket.se/kalmar/JOBO_CPA2_ ... w=3&last=1

Har sett att CPP3:orna med lyft går för drygt 20.000 på Ebay i Tyskland och CPP2:orna för knappt 10.000 på samma sida. Är också på jakt. Funderar på att köpa en CPP3, för att få en fräsch maskin, med ny elektronik och utan motorslitage. Skulle vara skönt att få upp hastigheten på framkallningsprocessen, minska slabb och kemianvändning. Dessutom kunna göra färg och dia hemma med nästan samma precision som en professionell maskin.
Min bländaröppning är större än din.

Användarvisningsbild
johan_lindgren
Moderator
Inlägg: 1127
Blev medlem: 2 april 2014, 20:06
Ort: Rosersberg, Sigtuna

Re: Köpes Jobo CPP2 med lyft

Inlägg av johan_lindgren » 20 juni 2015, 15:20

De brukar gå mycket billigare än så tycker jag, Jag köpte en cpp2 dock utan lyft för 1500kr på blocket och har sett några stycken sedan dess, dock inte till vettig peng nu på något år. Klarar man sig utan all tänkbar lyx så skulle jag satsa på en sån - vill man lyxa till det skulle jag satsa på en riktig processor som ATL 1000, dom har gått för 2500-3000 kr/st på blocket men det gäller ju att ha ögonen öppna när de kommer fram. Det var en sån jag/vi köpte istället sen.
Medlem i Analogfotograferna Stockholm
Flickr: https://flickr.com/rubbernglue

Tobias_N
Inlägg: 164
Blev medlem: 5 september 2014, 09:23
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Köpes Jobo CPP2 med lyft

Inlägg av Tobias_N » 23 juni 2015, 07:31

Priserna på Blocket är oftast rätt orealistiska (höga). Jag funderar på att köpa en ny CPP3 men då måste man ju köpa till flaskor och framkallningsdosor till det så det blir ju rätt dyrt, men det skulle vara rätt skönt att veta att man har en helt ny och fräsch maskin.

ATL maskinerna har jag kollat lite på men dom känns rätt gamla och mycket fler saker som kan gå sönder än på en CPP. Det finns ju också Phototherm Sidekick modellerna men de verkar mest säljas i USA och då blir det snabbt dyrt med frakt och avgifter.

Posta ett svar